Okulumuz 2-C öğretmeni Mehtap SAYGIN "2-C Sınıfı Hayata Hazırlanıyor" Projesini yaptı. Proje kapsamında öğrencilerinin hayata hazırbulunuşluk düzeyini üst seviyelere çıkarmayı hedefleyen öğretmenimiz etknliğin oldukça verimli geçtiğini ifade etti.
Okul haberinin EBA Haberdeki linki
http://www.eba.gov.tr/haber/1539892056
Okul haberinin EBA Haberdeki linki
http://www.eba.gov.tr/haber/1539892056
Projenin amaç ve esasları şu şekilde belirlenmiştir.
2-C HAYATA HAZIRLANIYOR
Proje hakkında
Projemiz öğrencilerin yaşam becerilerini geliştirmek, öz becerilerini yerine getirmelerini sağlamak, yeteneklerini keşfetmek ,sorumluluk sahibi ve üreten bireyler olmalarını davranış haline getirmeyi amaç edinmiştir.
HEDEFLER
1-Küçük yaşlardan itibaren otokontrol kazanımına destek sağlamak,
2-Velileri çocuklara fırsat verip,onları destekleyerek becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaları için teşvik etmek,
3-Çocukların kendilerine olan güvenlerini geliştirmek,
4-Öğrencilerin yeteneklerini keşfetmek,becerilerin gelişmesine yönelik ortam oluşturmak,
5-Çocukları sadece tüketici değil; beceri odaklı üretim yapan bireyler olarak yetiştirmek
6-Onları hayata hazırlamak,
7-Beceriksiz insanlardan oluşan bir toplum yerine becerikli nesiller oluşturmak,
8-Okulu daha eğlenceli hale getirerek ,mutlu öğrenciler olmalarına olanak sağlamak,
9-Velilerin çocukların gelişim özellikleri, ilgi ve yetenek gelişimleri ile ilgili temel bilgilere sahip olmaları:
-- Hangi özelliklere sahip oldukları,
-- Hangi mesleklere yatkın oldukları,
-- Nelere ilgi duydukları,
-- Hangi yeteneklerinin olduğu,
-- Var olan yetenek ve ilgilerini geliştirmek için neler yapılabileceği,
-- Hangi alanda gelişime ihtiyaç duyduğu vb.
10- Sorumluluk sahibi bireyler yetiştirmek
* Sorumluluk sahibi çocukların gösterdikleri davranışlar :
-- İşlerini kendi başına halleder,yük olmazlar,
-- Yaptığı hatalardan kendini sorumlu tutar,başkasını suçlamazlar,
-- Hak etmediklerine sahip olmak istemezler,
-- Başkalarının haklarına,duygu ve düşüncelerine saygılıdırlar,
-- Mutlu,uyumlu ve başarılıdırlar.
ÇALIŞMA SÜRECI
EKİM
1- Ayakkabı bağlama
2- Çamaşır ve çorap katlama
3-Resim çerçevesi yapma
4-Mont giyme
KASIM
1-Poşet katlama
2-İğneye iplik geçirme
3-Düğme dikme
4-Dikiş dikme
ARALIK
1- Meyve salatası yapma
2-Meyve suyu yapma
3-Basit sandviç yapma
4-Sofra hazırlama
OCAK
1- Düğüm atma
2-Saç örgüsü örme
3-Kurdeleden fiyonk yapma
ŞUBAT
1-Atkı örme
2-Ponpon ve püskül yapma
MART
1-Ağaç dikme
2-Çiçek ekme
3-Gübre yapma
3-Bitki bakımını y
NİSAN
1- Türk bayrağı yapma
2- Çivi çakmak
3- Bileklik yapma
4-Tişört boyama
MAYIS
1- Origami yapma
2- Yoğurt yapmak
3- Kurabiye yapmak
AÇIKLAMALAR
1.Yaşam becerileri sadece 2.sınıfta değil 4.sınıfı bitirinceye kadar devam edecek.
2-Etkinlikler basitten başlayıp sınıf seviyesine göre zorlaştırılacak.( Örneğin bu yıl dikiş dikmeye plastik iğne ve eva ile,düğme dikmeye köpük tabak ile başlanacak.Sınıf seviyesi arttıkça gerçek iğne ve kumaşa geçilecek.)
3-Yardıma ihtiyaç duyulan bazı etkinliklerde sınıfa veliler davet edilerek veli katılımı da sağlanacak.Bir etkinlikte sınıf dört gruba bölünüp dört veli davet edilecek.Böylece her veliye yılda bir kere sıra gelecek ve çalışan anneler de zor durumda kalmayacak.
BEKLENEN SONUÇLAR
- Üreten bir toplum olabilmek için becerilerini geliştirir.
- Kendine olan güveni ve sorumluluk bilinci artar.
- Beceri ve yetenekleri konusunda kendisi, ailesi ve öğretmeni fikir sahibi olur.
- Okula olan ilgisi ve dolayısıyla başarısı artar.
- Yeteneklerini ve ilgi alanlarını keşfeder.