2-C  HAYATA  HAZIRLANIYOR

2-C HAYATA HAZIRLANIYOR

Okulumuz 2-C öğretmeni Mehtap SAYGIN "2-C Sınıfı Hayata Hazırlanıyor" Projesini yaptı. Proje kapsamında öğrencilerinin hayata hazırbulunuşluk düzeyini üst seviyelere çıkarmayı hedefleyen öğretmenimiz etknliğin oldukça verimli geçtiğini ifade etti.

Okul haberinin EBA Haberdeki linki 

http://www.eba.gov.tr/haber/1539892056

23.10.2018 384

Okul haberinin EBA Haberdeki linki 

http://www.eba.gov.tr/haber/1539892056 

Projenin amaç ve esasları şu şekilde belirlenmiştir.

2-C  HAYATA  HAZIRLANIYOR

Proje hakkında

  Projemiz öğrencilerin yaşam becerilerini geliştirmek, öz becerilerini yerine getirmelerini sağlamak, yeteneklerini keşfetmek ,sorumluluk sahibi ve üreten bireyler olmalarını davranış haline getirmeyi amaç edinmiştir.

 

HEDEFLER

 

1-Küçük yaşlardan itibaren otokontrol kazanımına destek sağlamak,

2-Velileri  çocuklara fırsat verip,onları destekleyerek becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaları için teşvik etmek,

3-Çocukların kendilerine olan güvenlerini geliştirmek,

4-Öğrencilerin yeteneklerini keşfetmek,becerilerin gelişmesine yönelik ortam oluşturmak,

5-Çocukları sadece tüketici değil; beceri odaklı üretim yapan bireyler olarak yetiştirmek

6-Onları hayata hazırlamak,

7-Beceriksiz insanlardan oluşan bir toplum yerine becerikli nesiller oluşturmak,

8-Okulu daha eğlenceli hale getirerek ,mutlu öğrenciler olmalarına olanak sağlamak,

9-Velilerin çocukların gelişim özellikleri, ilgi ve yetenek  gelişimleri ile ilgili temel bilgilere sahip olmaları:

-- Hangi özelliklere sahip oldukları,

-- Hangi mesleklere yatkın oldukları,

-- Nelere ilgi duydukları,

-- Hangi yeteneklerinin olduğu,

-- Var olan yetenek ve ilgilerini geliştirmek için neler yapılabileceği,

-- Hangi alanda gelişime ihtiyaç duyduğu vb.

10- Sorumluluk sahibi bireyler yetiştirmek

* Sorumluluk sahibi çocukların gösterdikleri davranışlar :

-- İşlerini kendi başına halleder,yük olmazlar,

-- Yaptığı hatalardan kendini sorumlu tutar,başkasını suçlamazlar,

-- Hak etmediklerine sahip olmak istemezler,

-- Başkalarının haklarına,duygu ve düşüncelerine saygılıdırlar,

-- Mutlu,uyumlu ve başarılıdırlar.

ÇALIŞMA SÜRECI

EKİM

1- Ayakkabı bağlama

2- Çamaşır  ve çorap katlama

3-Resim çerçevesi yapma

4-Mont giyme

 

KASIM

1-Poşet katlama

2-İğneye iplik geçirme

3-Düğme dikme

4-Dikiş dikme

 

ARALIK

1- Meyve salatası yapma

2-Meyve suyu yapma

3-Basit sandviç yapma

4-Sofra hazırlama

 

 OCAK

1- Düğüm atma

2-Saç örgüsü örme

3-Kurdeleden fiyonk yapma

 

ŞUBAT

1-Atkı örme

2-Ponpon ve püskül yapma

 

MART

1-Ağaç dikme

2-Çiçek ekme

3-Gübre yapma

3-Bitki bakımını y

NİSAN

1- Türk bayrağı yapma

2- Çivi çakmak

3- Bileklik yapma

4-Tişört boyama

 

 MAYIS

1- Origami yapma

2- Yoğurt yapmak

3- Kurabiye yapmak

 

 

AÇIKLAMALAR

1.Yaşam becerileri sadece 2.sınıfta değil 4.sınıfı bitirinceye kadar devam edecek.

2-Etkinlikler basitten başlayıp sınıf seviyesine göre zorlaştırılacak.( Örneğin bu yıl dikiş dikmeye plastik iğne ve eva ile,düğme dikmeye köpük tabak ile başlanacak.Sınıf seviyesi arttıkça gerçek iğne ve kumaşa geçilecek.)

3-Yardıma ihtiyaç duyulan bazı etkinliklerde sınıfa veliler davet edilerek veli katılımı da sağlanacak.Bir etkinlikte sınıf dört gruba bölünüp dört veli davet edilecek.Böylece her veliye yılda bir kere sıra gelecek ve çalışan anneler de zor durumda kalmayacak.

 

BEKLENEN SONUÇLAR

 

-  Üreten bir toplum  olabilmek için becerilerini geliştirir.

-  Kendine olan güveni ve sorumluluk bilinci artar.

-  Beceri ve yetenekleri konusunda kendisi, ailesi ve öğretmeni fikir sahibi olur.

-  Okula olan ilgisi ve dolayısıyla başarısı artar.

-  Yeteneklerini ve ilgi alanlarını keşfeder.

23-10-201823-10-201823-10-201823-10-201823-10-201823-10-201823-10-201823-10-201823-10-201823-10-201823-10-201823-10-201823-10-201823-10-201823-10-2018